چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

صدور بیش از 1500 کارت تردد عشایری در استان فارس

مدیر کل امور عشایر  فارس گفت:  در راستای اجرای دستور العمل سازمانی مبنی بر لزوم ساماندهی دامداری های عشایر بیش از 1500 کارت تردد عشایری  از شهریور ماه تا کنون صادر شده است .

روح الله بهرامی اذعان داشت: از اهداف صدور کارت تردد و کارت شناسایی دامداری شناسایی عشایر واقعی و همچنین  تسهیل درتردد، جابجایی دام در فصول کوچ بهاره و پاییزه و جلوگیری از قاچاق دام است.

وی با توضیح اینکه از مزایای این طرح هویت‌دار شدن دام، جابه جایی راحت دام در فصل ییلاقی و قشلاقی و جلوگیری از قاچاق دام عشایر است ، تاکید کرد با توجه به پراکندگی عشایر در سطح استان  تمام عشایرجهت صدور کارت  شناسایی دام اقدام کنند تا در فصل بهار جهت کوچ بهاره با مشکل روبه رو نشوند.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه کارت تردد دام  وهویت گذاری دامدام نشان دهنده هویت دام و صاحب آن است افزود: با همکاری ادارات امور عشایر شهرستان ها و23 شرکت های تعاونی عشایری صدور کارت تردد در حال انجام است و امید است تا پایان سال 1399 با برنامه ریزی و هدف گذاری های انجام شده کارت تردد برای تمام عشایر صادر شود.

بهرامی با توجه به تمهیدات انجام شده در کوچ بهاره ونقل و انتقال دام بدون پلاک گذاری و کارت تردد دام  ممنوع اعلام شده و از سوی نیروی انتظامی سخت گیری های لازم انجام می شودگفت: عشایر  استان ملزم هستند جهت صدور کارت تردد با شرکت های تعاونی همکاری لازم را داشته باشند.

  • صدور بیش از 1500 کارت تردد عشایری  در استان فارس
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top