پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

برگزاری جلسه شورای عشایری فیروزآباد

فرماندار شهرستان فیروزآباد در جلسه شورای عشایری با بیان اینکه عشایر ازسخت کوش ترین و صادقانه ترین افراد اجتماع هستند که با کمترین امکانات زندگی خود را در عین صفا و صمیمیت سپری می کنندافزود: با توجه به نیاز سنجی های انجام شده توسط اداره کل امور عشایر در مناطق عشایر فیروزآباد جهت رونق به اشتغال عشایر اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر به تکمیل پروژه های عمرانی کارگاه صنایع دستی و آبرسانی سایت کانون دهویه موصلو اختصاص داده می شود. 

سید کمال علوی اظهار داشت عشایر مردمان پر تلاشی هستند که در سراسرکشور نقش مهمی در چرخه اقتصادی جامعه دارند؛ چراکه آنها با سخت کوشی برای تامین نیازهای جامعه تمام تلاش خود را به کار گرفته از این رو آمادگی خود و مجموعه فرمانداری و سایر مدیران شهرستانی را در ارائه خدمات بهتر به این قشر از جامعه اعلام نمود.

مدیر کل امور عشایر فارس در جلسه شورای عشایری فیروزآباد گفت: جامعه عشایری گرچه جمعیت كمی نسبت به جامعه شهری دارند اما تاثیرگذاری این قشر در عرصه تولید و اقتصاد كشور و نیز امنیت به مراتب پررنگ و تعیین كننده است.

روح الله بهرامی با بیان اینکه خدمات به کوچندگان جزء وظایف سازمان امور عشایر است وعملیات اجرایی اسکان به صورت اختیاری در مناطق عرفی واسکان عشایر می باشد افزود: تامین آب و زیر ساخت ها در کانون ها از ضروریات است و باید به جد پیگیری شود.

وی بیان داشت: زندگی عشایر در عین سادگی یک جاذبه مهم گردشگری محسوب وصنایع دستی عشایر یکی دیگر از جذابیت های زندگی عشایر می باشد که تکمیل پروژه کارگاه صنایع دستی سایت اسکان مهکویه می توان با فراهم کردن زیر ساختها لازم به تولید و اشتغال عشایر رونق داد.

مدیر کل امور عشایرتصریح کرد: با وجود همه جذابیت که در زندگی عشایری حاکم است پایین بودن درآمد عشایر در صنایع دستی به خاطر شرایط روز جامعه و بیماری کرونا و جلوگیری از تغییر شغل آنان و مهاجرت به شهرها خواستارمساعدت وهمدلی مسئولان و متولیان امر درجهت بهبود شرایط زندگی و تولید عشایردر صنایع دستی شدند . 

در پایان مقرر گردید به منظور مرمت و بهسازی راههای عشایری و تامین آب پایدار و احداث آب انبار در مناطقی که اداره امور عشایر شهرستان بررسی و تایید نموده اعتبارات مورد نیاز از محل ارزش افزوده سهم عشایر شهرستان تخصیص داده شود. 

گفتنی است شهرستان‌ فیروزآباد محل زندگی بخشي از عشاير ایل قشقايي از طوايف عمله-كشكولي كوچك –جبل انارويه –متفرقه محلي فيروزآباد به تعداد 2007 خانوار مي باشد

  • برگزاری جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزآباد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top