جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا، برای اولین بار در جامعه عشایر اجرا شد

مدیر کل امور عشایر فارس در نشست خبری ۱۲ بهمن ماه گفت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنایی، با استفاده از داده‌های ادواریِ نگهداری‌شده در ثبت جمعیت، ثبت املاک و مستغلات، ثبت فعالیت و ثبت کسب‌وکار و از طریق فرآیند تطابق داده‌های موجود در منابع اداری و به‌کارگیری شماره‌های شناسایی شخصی، نسبت به تولید اطلاعات آماری مورد نیاز اقدام می‌شود.

 روح الله بهرامی اظهار داشت: با این رویکرد، ضمن اینکه زمان و هزینه‌های گردآوری و تولید داده‌های آماری سرشماری‌ها به‌شدت ‌کاهش می‌یابد، با نیروی انسانی نسبتاً محدودی، یک سیستم جامع ثبت‌های آماری باکیفیت و پایدار برای همیشه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه و تصویب تشکیل شورای حل اختلاف در مناطق عشایری گفت: همزمان با ایام دهه فجر شورای حل اختلاف عشایری در شهرستان شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در دهه فجر فرآیند توزیع 1800 پنل خورشیدی برای خانوار عشایری فاقد برق در سطح استان آغاز می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه به منظورگسترش عدالت اجتماعی، کاهش فاصله برخورداری جامعه عشایری نسبت به جوامع روستایی و شهری، تامین سلامت و ارتقای سطح خدمات بهداشتی، درمانی و توسعه پوشش بیمه اجتماعی و درمانی افزایش خدمات حمایتی در مناطق عشایری 38 کانکس سیار خانه بهداشت به همت دانشگاه علوم پزشکی در مناطق عشایری استان راه‌اندازی شد، افزود: بهورزان خانه بهداشت ها از فرزندان عشایری هستند که دوره های یکساله بهورزی را آموخته اند .

وی افزود: تاکنون 900 هزار راس دام سبک عشایری پلاک کوبی و دو هزار و 100 جلد شناسنامه کارت تردد برای دام عشایر صادر شده است.

مدیر کل امور عشایر فارس بیان داشت: براساس ظرفیت قانونی که در جامعه عشایری وجود داردعلاوه بر ۵۷ پروژه عمرانی قابل افتتاح در مناطق عشایری ۱۵ پروژه از بند ه تبصره ۴ قانون بودجه سال ۹۹ استان فارس عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 در پایان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا‌های شهر، روستا و عشایری، گفت: امسال برای 220 تیره عشایری انتخابات شورای عشایر در فارس برگزار می‌شود.

  • سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا، برای اولین بار در جامعه عشایر اجرا شد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top