پنجشنبه 9 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

زنان عشایر جمعیتی موثر و تاثیرگذار در تصمیم گیری های این اداره کل می باشند.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه این استان قطب عشایری کشور محسوب گردیده و دارای تنوع ایلی با ترکیب قومیتی بالا می باشد افزود: عشایر منابع انسانی اصیل و سرمایه های اصلی کشور به شمار می روند،که زنان عشایرنیز جمعیتی موثر و تاثیرگذار در تصمیم گیری های این اداره کل می باشند و باید تلاش کنیم این سرمایه روز به روز قوی تر و پیشرفته تر شود.

روح الله بهرامی بیان داشت: ارتقا شاخص های توسعه ای جامعه عشایری و ایجاد تنوع در اشتغال عشایر دو اولویت راهبردی امور عشایر می باشد.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری همواره در فرایند توسعه کشور نقش ارزنده ای  دارند افزود: از این رو اشتغال از مهم ترین فرایند زندگی این جامعه به شمار می آید ،که تاکنون اقدامات چشم گیری در زمینه خروج از حالت تک بعدی دامداری که با توجه به نگرانی کاهش تولیدات و آسیب پذیر بودن آن و تبدیل به 5 الی 6 محور مختلف برون رفت ازجمله شرکت های دانش بنیان، پرورش گیاهان دارویی و... که باعث اشتغال و رونق زندگی این جامعه شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس اذعان داشت: ارتقاء شاخص های زندگی عشایر همچون برق، آموزش، بهداشت جزء اولویت های سازمان می باشد که تاکنون با توجه به شرایط اقلیمی عشایر کمک های شایانی صورت گرفته است.

بهرامی گفت: جمعیت قابل توجه بانوان عشایر و نقش بسزای آنها در اقتصاد تولید محور که فعالیت های مثبتی در این راستا با تشکیل 86  صندوق های خرد زنان عشایرو 23 کانون گردشگری  فعال  استان فارس جز استان های پایلوت کشوری می باشد.

مشاور رئیس سازمان امور عشایری ایران در امور زنان اظهار داشت: ثبت و قانونی شدن صندوق ها و تشکیل تعاونی زنان عشایری یکی از اولویت های سازمان می باشد، که تاکنون استان فارس به عنوان استان پایلوت در کشور با اختصاص دادن تسهیلات جذب شده ماده 10 و 12 خشکسالی به امور زنان  توانسته حقوق اجتماعی و اقتصادی زنان را حفظ کند.

موسوی با تاکید بر تشکیل صندوق های خرد زنان افزود: باید سعی شود در شهرستان هایی که تاکنون صندوق های خرد زنان را تشکیل نداده را هدایت کرد تا علاوه بر درآمد پایدار باعث افزایش اعتماد به نفس زنان عشایری شده و به تبع این فرایند در زندگی خصوص و اجتماعی آنان نیز اثر می گذارد .

  • زنان عشایر جمعیتی موثر و تاثیرگذار در تصمیم گیری های این اداره کل می باشند.
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top