جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

چاره اندیشی مسئولین استان در برابر خسارت خشکسالی به جامعه عشایر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه شورای عشایری استان اظهار داشت: چاره اندیشی جزء وظایف ذاتی، اخلاقی مدیران استانی می باشد و باید در برابر خشکسالی های مستمر که باعث خسارت های زیادی به جامعه عشایر شده است صورت پذیرد تا عشایر به حق مسلم خود برسند.

ظفر افشون با بیان اینکه اثرات خشکسالی در استان فارس بحرانی است و با کمبود علوفه در مراتع مواجه هستیم افزود: هماهنگی دستگاه های دولتی باید بیشتر از سالهای قبل باشد تا بتوانیم بحران پشت سر بگذاریم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: هر چادر عشایر به عنوان یک کارگاه تولیدی می باشد که با تسهیلات که در اختیار آنان قرار می گیرد به آنها رونق دهیم .

افشون اذعان داشت: با به کارگیری تسهیلات، مبلغی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار اتحادیه داده شود تا بتوانند علوفه و نهاده های دامی بیشتری را تهیه و در اختیار عشایر قرار دهند تا در این بحران جامعه عشایری کمتر متضرر شوند.

ریس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه: خدمت به عشایر جزء آرمانهای  اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند و باید به آنها توجه ویژه ایی داشته باشیم افزود: دستگاه های اجرایی می بایست با همکاری و همدلی در بحران خشکسالی به این قشر از جامعه کمک کنیم .

طمراسی اظهار داشت:استان فارس تنها استانی است که در بخش نهاده های دامی در بنادر مانده ای ندارد و آمادگی این را دارد تا سهمیه استان های دیگر را نیز جذب کند.

ریس سازمان جهاد کشاورزی بیان داست:  اتحادیه و تشکل ها می توانند به شکل متفاوت ورود کنند و از تمام ظرفیت ها برای تهیه علوفه و نهاده های دامی استفاده و سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مورد تمام تلاش خود و مجموعه را به کار می گیرد.  

مدیرکل امور عشایر فارس با بررسی چالش ها و بحران ها که متحمل جامعه عشایر شده اظهار  داشت: در حال حاضر میزان 25 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز ماده 10 و 12 خشکسالی به منظور میزان خسارت خشکسالی توسط شعب بانک کشاورزی در حال انجام می باشد.

روح الله بهرامی اذعان داشت میزان 40هزار تن علوفه نیز تاکنون بین دامداران عشایرتوسط شرکت های تعاونی عشایر توزیع گردیده است.

قابل ذکر است طرح واکسن افراد بالای 18 سال در تمام مراکز بهداشتی در حال انجام است و از عشایر درخواست کرد که این امر مهم را انجام دهند تا در کوچ پاییزه با مشکل جدیدی روبه رو نشویم .

 

  • چاره اندیشی مسئولین استان  در برابر خسارت خشکسالی به جامعه عشایر
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top