جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

یکی از بارزترین جلوه های اقتصاد مقاومتی عشایر کشور هستند

جلسه مشترک ویدئو کنفرانس رییس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان امور عشایر ایران وسازمان بسیج عشایری کشور که با مدیران امور عشایر کشور وروسای بسیج  استان ها برگزار شد.

 رئیس فراکسیون‌ عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بارزترین جلوه های اقتصاد مقاومتی عشایر کشور هستند.

علی کریمی فیروز جایی  با اشاره به نقش عشایر در حوزه های مختلف کشور افزود: کمتر از 2درصد جمعیت کشور عشایر هستند اما حدود 30درصد گوشت کشور را تامین می کنند.

رئیس فراکسیون‌ عشایر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این قشر نجیب الان دچار مشکلاتی شده است که تحریم ها و کرونا و فشار اقتصادی و خشکسالی موجب شده که حمایت جدی از این قشر ضرورت یابد.

او افزود: همه باید توان بگذاریم امروز مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم که در مجلس به خصوص در فراکسیون تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است اما کافی نیست.

رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز با بیان اینکه عقب ماندگی های بسیاری در تبیین نقش عشایر در کشور داریم، اظهار داشت: عشایر نقش های ویژه ای در انقلاب داشتند و تقدیم 10هزار شهید در دفاع مقدس  که دو هزار شهید مربوط به استان فارس می باشد خود نشانی از این نقش مهم است.

شاهپور علایی مقدم به نقش دانش آموزان عشایری نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر 100شهید دانش آموز تقدیم به انقلاب شده است که در نوع خود کم نظیر است.

او با بیان اینکه انتظارداریم همه در برگزاری کنگره کمک کنند گفت: در این سالها 3رویکرد فرهنگی اجتماعی، محرومیت زدایی و تقویت اقوام و مذاهب را دنبال کرده ایم.

علایی مقدم با اشاره به اقدامات فرهنگی گفت: در این راستا در 14استان یادواره شهدای عشایر برگزار کردیم که 5کتاب شهدای شاخص عشایر آماده چاپ است و 12کتاب و 6مستند در خصوص نقش عشایر در دفاع مقدس اقدام شده است.

او افزود: در رویکرد تقویت اقوام و مذاهب مانند زمان جنگ بر وحدت و انسجام تاکید کردیم که از ظرفیت سران عشایر استفاده شده است.

 رئیس سازمان بسیج عشایر کشور نیز در این مراسم گفت: خدمت به جامعه عشایری یک عبادت است و کسانی که در این وادی کار می کنند باید به ارزش کار خود واقف باشند.

او با بیان اینکه شهدای عشایری از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، افزود: عشایر با یک میلیون 200هزار جمعیت، 10هزار نفر شهید دارد که نشان از سرسپردگی به نظام اسلامی است و این سخن سردار سلیمانی است که عشایر را دلبسته ترین افراد به انقلاب دانستند.

سردارسعیدی همچنین گفت: سردار سلیمانی سند افتخاری برای مجموعه عشایری کشور است و مدیران استانی ما باید به موضوع ایثارگران اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور خواستار مستند سازی ایثارگری جامعه عشایری با ایجاد یک بانک اطلاعاتی شد و گفت: در انتخاب مدیران از خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان باید استفاده شود که این اقدام را ما دنبال کردیم.

او با بیان اینکه کنگره شهدای عشایر در اسفند امسال برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از مدیران استانی به جد می خواهم که خانواده شهدا و ایثارگران را فراموش نکنند.

سعیدی افزود: ما باید کنگره ای برگزار کنیم که در شان شهدای عشایر باشد چراکه نمی خواهیم فقط یک برنامه برگزار شود و امیدواریم این کنگره یکی از بهترین کنگره های کشور باشد.

او همچنین با اشاره به برنامه های مربوط به عشایر در کشور نیز گفت: تمام تلاش را باید انجام دهیم که در سراسر کشور یک برنامه منظم و هماهنگ برای بزرگداشت شهدا داشته باشیم.

  • یکی از بارزترین جلوه های اقتصاد مقاومتی عشایر کشور هستند
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top