سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

تامین چهار میلیارد تومان از محل خشکسالی برای حمایت از عشایر

مدیر کل امور عشایرفارس در نشست خبری به مناسبت روز روستا و عشایر با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه چهار میلیارد تومان  از محل ماده ۱۰و۱۲ برای کمک به کاهش اثرات خشکسالی برای عشایر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به مناسبت روز روستا و عشایر پروژه کرانی در شهرستان خنج که شامل حفر و تجهیز چاه و ایجاد خط انتقال و مخزن ذخیره آب با اعتبار 2 میلیارد تومان  به بهره برداری رسید.

بهرامی با یادآوری این مطلب که 21 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز برای عشایر در نظر گرفته شده که تاکنون 14 میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی در حال جذب است.

وی اظهار کرد: به مناسبت روز روستا و عشایر  سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران عشایر  شکل گرفت، افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم آموزش و  تربیت بهداشت یار دام عشایر که با همکاری اداره کل امور عشایر فارس،اداره کل دامپزشکی فارس، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در علی آباد کمین شهرستان پاسارگاد در حال برگزاری است ،که  تعدادی از فرزندان عشایر را به عنوان بهداشت یار تربیت می کنیم تا مشکلات این حوزه تا حدودی رفع شود.

 مدیر کل امور عشایر فارس بیان داشت :خرید دام عشایر در اولویت ها قرار گرفت و هشت هزار راس دام توسط اداره کل پشتیبانی امور دام از آنان خریداری شده است.

بهرامی افزود:  با همکاری صندوق بیمه روستائیان و عشایر، بیش از 10 هزار و 500 سرپرست خانوار عشایری را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم تا از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی هم بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه توزیع علوفه بر مبنای پلاک کوبی دام است، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 راس دام از مجموع سه میلیون و یکصد راس دام که در اختیار عشایر است، پلاک کوبی شدند که میزان 80 درصد دام عشایر فارس است.

مدیر کل امور عشایر فارس اذعان داشت: تاکنون ۶۵ درصد عشایر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسینه شده اند.

  • تامین چهار میلیارد تومان از محل خشکسالی برای حمایت از عشایر
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top