پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

یادواره ملی یک هزار شهید دانش آموز و فرهنگی عشایر کشور در فارس برگزار شد

رئیس بسیج مستضعفان کشور در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی عشایر کشور به رشادت ها و روحیه ظلم ستیزی عشایر در طول تاریخ اشاره کرد و گفت عشایر نقش بسزایی در تثبیت نظام اسلامی داشته اند، عشایر کشوربا تقدیم بیش از ده هزار شهید روحیه ولایتمداری خود را اثبات کرده اند.

وی افزود: عشایر به اذن علماء از سراسر کشور حرکت می کردن و بنا به شرایط از هر کدام از دوره ها نیروی دفاعی تشکیل می دادند و در مقابل بیگانگان و متجاوزان صف آرایی می کردند و فتوحات مهمی را نصیب مملکت ایران کردند و با استفاده از فرهنگ عاشورا از گردنه های سخت عبور کردند.

سرتیپ پاسدار سلیمانی اظهار داشت: آغاز ایفای نقش عشایر در قدرت دفاعی کشور با فرمان امام خمینی ( ره ) و بیعت عشایر با امام خمینی  (ره) در سال 57 رقم خورد،لذا شاهد هستیم بسیاری از فرهیختگان دوران دفاع مقدس از میان عشایر برخواستند و افتخارات بزرگی را آفریدند.

وی با بیان اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده که به آسانی از دست برود افزود: اگر حضور و ایثارگری جانبازان، شهداء ، ایثارگران  از همه طوایف و اقوام  عشایرکشور نبود دشمن به راحتی کشور را در تصرف خود در آورده بود، بنابراین امنیت پایدار ملت ایران مرهون خون شهدا، شهدای عشایری دانش آموزان و فرهیختگان عشایری و فداکاری  و مقاومت ملت ایران وعشایر غیور و شرافتمند است.

رئیس بسیج مستضعفان کشور تصریح کرد:  فرهنگ ایثار و شهادت راه برون رفت از همه مشکلات پیش روی ما است.

 

  • یادواره ملی یک هزار شهید دانش آموز و فرهنگی عشایر کشوردر فارس برگزار شد
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top