پنجشنبه 9 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

ساخت مجتمع دامپروری در سایتهای اسکان عشایری

مدیر کل امور عشایر فارس در سفر به شهرستان اقلید با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم جامعه عشایری ساخت مجتمع دامداری در کنار سایت های اسکان می باشد، بر راه اندازی آن در جامعه عشایری تاکید کرد، و در ادامه افزود:یکی از بخش های اثر گذار در تحقق اهداف سال تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی دامداران عشایری هستند که علاوه بر تامین نیاز جامعه و منطقه در زمینه اشتغال پایدار برای استان نیز نقش موثری دارند.

عبدالحمید کریمی اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای نهاده های دامی و امنیت دام جامعه عشایر ساخت این مجتمع ها در کنار سایت اسکان الزامی می باشد. 

وی افزود: سیاه چادر به عنوان یک صنایع دستی عشایری  همواره مورد توجه دوستداران هنر می باشد، و به عنوان هنری که ریشه در تاریخ عشایری این استان دارد و برای زنده نگه داشتن این هنر دستی بر برپایی کارگاه تولیدی سیاه چادر ها تاکیدکرد.

کریمی در ادامه گفت باتوجه به راه اندازی سامانه سپند که وظیفه آن دسترسی راحت تر عشایر جهت تامین آرد مورد نیازشان می باشد اضافه کرد تلاش بر این است که با استفاده از این سامانه آرد تامینی در اختیار عشایر واقعی قرار گرفته و عدالت بین آنان صورت گرفته تا بتوانند از این مرحله خشکسالی نیز بسلامت گذر کنند.

 

  • ساخت مجتمع دامپروری در سایتهای اسکان عشایری
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top