جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

راهکارهای مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس

مدیر کل امور عشایر فارس در دیدار با نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان به همراه و اعضای شورای مشورتی عشایری استاندار فارس در حرم شاهچراغ در خصوص راهکارهای مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر فارس گفت: رسیدگی به مشکلات و مطالبات عشایر نیازمند عزم نمایندگان مجلس و دولت می باشد.

عبدالحمید کریمی با بیان اینکه استان فارس به عنوان قطب بزرگ عشایر کشور است و دامداران عشایری با توجه به خشکسالی و بارندگی های اخیر در تامین علوفه و نهاده های دامی با مشکلات بسیاری مواجه می باشند، خواستار تامین نهاده های دامی و جبران خسارات عشایر شد.

وی اظهار داشت :با توجه به شرایط موجودمدیریت صحیح بازار دام و آسیب کمتر به جامعه عشایر در این برهه درخواست کمک به افزایش ظرفیت صادرات دام کرد.

مدیر کل امور عشایر بیان داشت: با توجه به اهمیت طرح های مرتع داری و ارتباط آن با پروانه چرای دام نمایندگان با جلسات کارشناسی می توانند زمینه بهره مندی عشایر را در این زمینه فراهم نمایند. 

عبدالحمید کریمی افزود: عشایر از امکانات کمتری نسبت به روستا و شهرها برخوردار می باشند از نماینده مجلس در خصوص اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و افزایش سهمیه پنل های خورشیدی برای رفاه حال عشایر خواست تا از طرف مجلس در خصوص تخصیص اعتبارات به این قشر مولد نگاه ویژه‌ای شود.

وی اذعان داشت: احداث راه مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است و از محدودیت های اساسی عشایر به شمار می رود و با توجه به سیل اخیر راه های عشایری از بین رفته است، اگر بخواهیم به عشایر خدمات رسانی داشته باشیم باید زیر ساخت های آن تامین شود و این امر حمایت دولت از عشایر را می طلبد.

  • راهکارهای مناسب در راستای احقاق حقوق عشایر
طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top