شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

نشست هم افزایی مدیرکل امور عشایر فارس با معاونت صدای صدا و سیما

کریمی در نشست هم افزایی با معاونت صدای صدا و سیما:

می توانیم با کمک رسانه ملی توانمندی های عشایر استان در تمامی زمنیه ها را به اطلاع عموم مردم جامعه برسانیم

مدیرکل امور عشایر فارس در نشست همگرایی و هم افزایی با معاونت صدا سازمان صدا و سیمای مرکز استان فارس گفت رسانه ملی و علی الخصوص معاونت صدا بازویی مهم در نقش آگاه سازی جامعه نسبت به مسائل، مشکلات و توانمندی های مربوط با عشایر می باشد.

کریمی با اشاره به اینکه عشایر جامعه ای مولد هستند لذا باید توجه ویژه ای به آنها داشت و باتوجه به اینکه اداره کل امور عشایر استان تمام توان خود را برای رفع و حل مشکلات و همچنین ارتقاء توانمندی های آنان بکار میبرد ؛ عشایر در مقایسه با جامعه شهری و روستایی دسترسی کمتری به ادرات مختلف استان در راستای رفع مشکلاتشان دارند و به نوعی فقط متکی به پشتیبانی های این اداره کل می باشند لذا توقع بر این است رسانه ملی حامی عشایر غیور استان در راستای بهروزی زندگیشان باشد.

وی در ادامه گفت در همین راستا اداره کل عشایر استان فارس در تلاش است از تمامی ظرفیت های رسانه های در دسترس استفاده نماید و برهمین اساس بسیج رسانه یکی از بازوان رسانه ای است که عشایر را همراهی میکنند و در طول این مدت هم توانمندی های عشایر منجمله معرفی نخبگان، صنایع دستی، آداب و رسوم و... را رسانه ای نموده اند.

در ادامه جمالی معاونت صدا صداوسیمای مرکز استان فارس گفت رسانه ملی توجه ویژه ای به عشایر در زمینه اطلاع رسانی، نمایش توانمندی ها، نمایش افتخارات و.. عشایر داشته و بنابراین تلاش خواهد کرد که از تمام توان خود در این جهت استفاده نماید.

وی با اشاره به اینکه برنامه های رادیویی استان فارس 24 ساعته بوده و 50 کنداکتور در این زمان به روی آنتن است، گفت دو برنامه تخصصی منجمله ایل من به عشایر اختصاص دارد ولی باید با برنامه ریزی های صورت گرفته چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری تعداد برنامه های مرتبط با عشایر و معرفی آنان با توجه به توانمندی های موجود بیشتر گردد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top