پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پروژه تامین آب شرب پایدار چاه شهدای عشایر شهرستان خرامه به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید

آیین افتتاح پروژه تامین آب شرب پایدار چاه شهدای عشایر شهرستان خرامه با حضور رضایی معاون عمرانی استانداری فارس، رستمی مدیرکل امور روستایی استانداری فارس، کریمی مدیرکل امور عشایر استان، تقی زاده معاون فرماندار خرامه،رزمخوا فرمانده سپاه ناحیه خرامه، کریمی فرماندهی انتظامی،رستمی معاون اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس، حیدری مسئول نمایندگی امور عشایر خرامه، شوراهای عشایری و معتمدین، اعضای شورای تامین خرامه، و جمعی از مدیران و مسئولین این شهرستان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

مدیرکل امور عشایر فارس در گزارش عملکرد بهره برداری این پروژه گفت شروع این عملیات از سال 1399 بوده که با تلاش همکاران اداره کل عشایر استان درحال حاضر به بهره برداری میرسد و شرح مختصر پروژه حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب موتورخانه، احداث یک باب مخزن ذخیره بتونی، اجرای خط انتقال رفت و برگشت آب، خرید و نصب تجهیزات چاه می باشد، که تعداد خانوار بهره مند 300 خانوار و محل اعتبار هزینه شده از اعتبارات ملی به مبلغ 20میلیارد ریال میباشد.

کریمی با اشاره به اینکه زمانی که حریم شهری و روستایی پایان میپذیرد سرآغاز فعالیت های ماست و باید گاها در کوره راه ها خدمات رسانی نماییم که نمونه آن همین پروژه می باشد که ابتدا تانکرهای آب رسانی به این محل مراجعه و پس از آبگیری در مناطق گسیل و اقدام به توزیع آب قابل شرب انسان و دام می نمایند.

وی در ادامه گفت امیدواریم با تلاش و رایزنی هایی که صورت گرفته مشکل برق رسانی این پروژه که از مطالبات به حق عشایر هم هست را به سرانجام برسانیم.

در ادامه رضایی به اهمیت زندگی عشایری از منظر همه مسئولین ذیربط اشاره نموده و گفت در همه حال تلاش کرده ایم که عشایر بتوانند با مسئولان سطح استان براحتی ارتباط بگیرند.

وی اطلاعات پروژه را نشان دهنده قابل توسعه بودن طرح و مبین کیفیت بالای تامین آب شرب به عشایر دانست و گفت در راستای توسعه این پروژه و با توجه به قول مساعد معاون وزیر نیرو و با مشارکت اداره کل امور عشایر فارس مبنی بر حل مشکلات برق رسانی به این پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به بحران سیل اخیر استان گفت پیگیری هایی را جهت جبران خسارات عشایر صورت داده ایم که نتایج آن اعم از توزیع علوفه، تسهیلات و... از طریق اداره کل امور عشایر اطلاع رسانی خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top