جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

برگزاری نشست خبری مدیرکل اداره کل امور عشایر فارس با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت

کریمی مدیر کل امور عشایر فارس در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت عشایر فارس مردمانی غیور، ولایتمدار و جامعه ای مولد هستند که وظیفه ما و اصحاب رسانه این است با همه توان از حق و حقوق آنها دفاع کرده و مطالبه گر  بهبود وضعیت فعلی عشایر باشیم.

کریمی با اشاره به جمعیت بیش از 120 هزار نفری عشایر فارس بیان داشت با توجه به تمام زحماتی که همکاران ما در سطح استان در ادارات عشایری کشیده اند ولی هنوز عشایر به حق واقعی خود نرسیده، عدالت در زندگی و استفاده از امکانات موجود و در دسترس در روال زندگیشان شهود عینی ندارد. لذا تمامی همکاران ما در اداره کل در تلاش اند این مهم را تا حد امکان به سرانجام برسانند.

وی خاطر نشان کرد عشایر استان قریب بر 20 هزار تن گوشت قرمز که معادل 25 درصد گوشت قرمز استان است را تامین و سالانه حدود  57هزار متر مربع انواع صنابع دست بافت و 260 هزار تن محصولات باغی را تولید میکنند.

کریمی در ادامه اظهار داشت: عشایر در شکل گیری فعالیت های سیاسی،فرهنگی اجتماعی نقش بارزی ایفا کرده و در شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت چشمگیری داشته اند  و حاصل این فعالیت تقدیم بیش از 3  هزار شهید گلگون کفن به اسلام و انقلاب اسلامی می باشد.

مدیر کل امور عشایر فارس در گزارشی به اهم پروژه های عمرانی قابل افتتاح شده این اداره کل اشاره نمودند که  اعلام نمودند که انشاءالله در نیمه دوم سال پیش رو خدمات زیر بنایی در حوزه آب ، برق و راه افتتاح خواهند شد. خاطر نشان کردند که در آخرین روز هفته دولت پروژه تامین آب شرب عشایر شهرستان خرامه و جهرم، آبرسانی به عشایر تنگ زندان و آب پلنگی کازرون، خط انتقال آب دشتک قراچه و برق رسانی به شهرک میرو عبداللهی از جمله 6 طرحی هستند که با اعتباری بالغ بر 50میلیارد ریال افتتاح شد.

وی در ادامه  گزارش کاملی از فعالیت های 6 ماهه گذشته در اداره کل و در واحد های عمران، تسهیلات، ساماندهی، توانخواهان و... منجمله مطالعات wsp  (تامین ایمن آب) طراحی خطوط انتقال آب با رعایت اصول wsp برنامه آب برای اولین بار در کشور، توزیع بیش از شش هزار و 200تن آرد در 5 ماهه اول سال، یازده هزار و پانصد کیلوگرم خوراک دام و علوفه، 8000بارگزاری 8000تن خوراک دام  در سامانه که درحال توزیع است، پیگیری مصوبات سفر هیات محترم دولت به استان و خرید تعداد 7 دستگاه کامیون تانکر آبرسانی سیار با اعتباری بالغ 150 میلیارد ریال، تکمیل اجرای پروژه های تامین آب پایدار از محل اعتبار ملی به مبلغ 10 میلیارد تومان، اجرای طرح الکترونیکی کردن توزیع آرد با هدف شفاف سازی و حرکت به سمت عدالت در توزیع آرد و پوشش عشایر کوچنده ذیحق، پیگیری افزایش اصلاح سهمیه آرد به میزان 100 تن با همکاری اداره کل غله، برگزاری جلسه شورای عشایری استان و پیگیری مصوبات، شناسایی افراد دارای معلولیت و معرفی به بهزیستی 85 نفر، شناسایی افراد توانخواه عشایر جهت دریافت مستمری ماهانه 450 نفر، توزیع 700 تانکر وبیش از 450 پنل خورشیدی، معرفی جهت اخذ وام اشتغالزایی و مسکن به مبلغ 100 میلیون 100 نفر، معرفی افراد جهت دریافت خدمات طبق تفاهم نامه چهار جانبه با بهزیستی، آموزش و پرورش، سپاه عشایر و اداره کل و... ارائه نمود.

در انتهای مراسم خبرنگاران سوالاتی را در باب مشکلات و معضلات عشایر سطح استان مطرح نمودند که کریمی مدیرکل امور عشایر فارس پاسخگوی سوالات مطروحه بودند.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top