شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس با حضور در رادیو گفتگو رادیوی فارس به سوالات عشایر فارس پاسخ داد

مدیرکل امور عشایر فارس با حضور در رادیو گفتگو رادیو فارس ضمن تشریح تدابیر اندیشیده شده برای کوچ پاییزه عشایر استان، خدمات صورت گرفته به جامعه عشایری را تشریح کرد.

کریمی با اشاره به جمعیت عشایر ثبت شده در آمار ثبتی مبنایی که بالغ بر یکصد و بیست هزار نفر در استان می باشد گفت این عشایر از اواخر شهریور ماه تا امروز اقدام به کوچ به مناطق قشلاقی داشته اند که این جامعه هدف عشایری استان به عنوان قشر مولد و پویا به حساب می آیند که درصد بالایی از تولید زنجیره گوشت قرمز معادل 25 درصد نیاز استان و کشور، 45 درصد تولید صنایع دستی استان، محصولات زراعی و باغی را در اختیار دارند.

وی با معرفی ایلات و طوایف مختلف در استان و اشاره به حضور رنگارنگ این اقوام گفت، استان فارس با جمعیت قابل توجهی از عشایر در قشلاق مواجه است که چه بصورت زمینی و چه بصورت ماشینی اقدام به کوچ نموده اند که یکی از تلاش های این اداره کل در بحث تعمیر و مرمت ایل راه ها و ایجاد اتراقگاه ها و آبرسانی سیار بوده است که تا این لحظه تمامی این خدمات بصورت مرتب به این عزیزان باتوجه به امکانات و منابع موجود انجام می پذیرد.

کریمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اتفاقات خوبی که با توجه ویژه استاندار استان فارس و تلاش همکاران در اداره کل  در راستای عدالت اجتماعی صورت پذیرفته است موضوع توزیع الکترونیکی آرد به عشایر بوده که طی بررسی های صورت گرفته در مدت اخیر نشان دهنده نتایج خوب از توزیع عادلانه آن بدست آمده و اعلام رضایتمندی عشایر را داشته است.

در ادامه برنامه زنده رادیویی گفتگو رادیو فارس، عشایر استان با تماس مستقیم با برنامه سوالاتی در مورد خرید دام، توزیع علوفه، مشکلات ایلراه ها پرداختند که کریمی مدیرکل امور عشایر استان پاسخ سوالات را به صورت تفصیلی توضیح دادند.

 

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top