شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

حضور مدیرکل امور عشایر فارس در شهرستان قیر و کارزین

با حضور کریمی مدیرکل امور عشایر فارس، هیئت همراه و رحیمی فرماندار شهرستان قیر و کارزین، مسئولین و مدیران ادارات شهرستان جلسه شورای عشایری قیر و کارزین برگزار شد.

کریمی در این دیدار با اشاره به اسکان خودجوش عشایر تل دراز این شهرستان گفت یکی از برنامه های اداره کل امور عشایر فارس پیگیری مشکلات عشایر این منطقه بوده است ولی با توجه به اینکه این منطقه اسکان یافته کد آبادی دریافت نموده و باید در اختیار بنیاد مسکن قرار میگرفته و  این اتفاق رخ نداده و از حیطه اختیارات و هزینه کرد امور عشایر استان خارج شده است و با توجه به دریافت کد آبادی تمهیدات لازم جهت رفع مشکلاتشان پیش بینی نشده است که اداره کل امور عشایر استان به جد و با تمام توان خود و تا جایی که قانون اجازه دهد پیگیر رفع و تسهیل و تامین رفاهیات زندگی این عزیزان است.

مدیرکل امور عشایر فارس در ادامه گفت نگرانی هایی که در باب ایلراه ها، تسطیح جاده ها و... وجود دارد در سامانه های ذیربط استعلام شده و در صورت تعیین پیمانکار مشکلات این امر هم رفع خواهد شد و در تلاشیم با توجه به هزینه های راهسازی، تسطیح تعمیر و ... که بسیار بالاست خدمات ماندگاری را برای عشایر منطقه به یادگار بگذاریم.

وی همچنین به مشکل لوله گذاری و بهره مندی و تجهیز چاه این سایت اسکان گفت این موضوع در دستور کار اداره عمران اداره کل امور عشایر فارس قرار گرفته است.

کریمی در آخر طی گزارشی از عملکرد اداره کل در توزیع آرد بصورت الکترونیکی که یکی از اقدامات موثر در برقراری عدالت در بهره مندی عشایر واقعی از آرد تخصیصی به این اداره کل بوده است اشاره کرد و همچنین با اشاره به بحرانی خشکسالی در سالهای اخیر واز بین رفتن اغلب مراتع استان، گرانی علوفه بعلت حذف ارز ترجیحی، استهلاک تانکرهای آبرسانی و ثبت و نام و خرید ۷ دستگاه تانکر جدید آبرسانی و... گفت تمام توان این اداره کل در راستای حل و فصل این مشکلات عشایر بکار گرفته شده است.

رحیمی فرماندار قیر و کارزین نیز با اشاره به اینکه عشایر از اقشار مولد و موثر در جامعه هستند گفت وظیفه ما این است هرچه در توان داریم در جهت کمک به تولید و این قشر زحمتکش کمک حال آنان بوده و خواسته های به حق آنان را رفع و مشکلات و این خواسته ها را از طریق قانونی از سر راه آنان برداشته و با فعال کردن کارگروه های تخصصی مشکلات را احصاء و با کمک های دستگاه های اجرایی استان رفع نماییم.

وی باتوجه به اینکه سایت اسکان تل دراز تیره موصولو در ۵ کیلومتری غرب قیر و کارزین قرار دارد گفت این سایت اسکان مشکلاتی دارد که فرمانداری شهرستان در تلاش است آنها را با پیگیری از استانداری فارس و ادارات تابعه رفع نماید که در این راستا یکی از مشکلات اصلی این سایت بحث بهره مندی از چاه آب شرب می باشد که باید در جهت تجهیز و لوله گذاری آن اقدامات عاجلی صورت پذیرد.

در این جلسه معتمدین و شوراهای عشایری شهرستان نیز حضور داشتند که با بیان مشکلات مناطق عشایری خود خواهان رفع این مشکلات شدند.

در ادامه حضور مدیرکل امور عشایر فارس در شهرستان قیر و کارزین، باهمراهی فرماندار و مسئولین این شهرستان از مناطق عشایرنشین بازدید نموند.

در همین راستا در دیدار از مناطق عشایری هورز که درخواست عشایر این منطقه مبنی بر انشعاب کنتور آب از انشعاب اصلی در صورت برخورداشدن آب اصلی از چاه جهت استفاده ۶ خانوار بود، مشکلات و موانع از نزدیک و در دیدار چهره به چهره مشاهده و دستورات و راه حلهای قانونی بررسی گردید.

در بازدید بعدی از مناطق عشایری شهرستان و حضور در منطقه عشایری دشتک سیاه هنگام نیز که بیش از ۱۰۰ خانواده از ۴ تیره مختلف کشکولی کوچک حضور دارند، موضوع احداث سایت اسکان عشایر، راه اندازی کشاورزی و دامپروری صنعتی و توسعه اشتغال پایدار، مرمت راه و ایلراه هاو... احصاء و در دستور کار قرار گرفت.

در دیدار چهره به چهره عشایر منطقه گاوکال با کریمی مدیرکل امور عشایر و هیئت همراه نیز ایجاد سایت اسکان جهت بهره مندی بیش از ۱۰۰ خانوار طایفه کشکولی تیره کرمانی و مشکلات عشایر این منطقه با منابع طبیعی و... نیز بررسی گردید.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top