چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پیام کریمی مدیرکل امور عشایر فارس بمناسبت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین

« شما بسیجیان آینه مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد در تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید.» امام خمینی(ره)

تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از مهمترین و والاترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که در حال حاضر پس از گذشت 43 سال از حیات طیبه و پر برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ثمرات فداکاری‌ها، حماسه آفرینی‌ها و تلاش‌های این نهاد ارزشمند انقلابی و مردمی در تمام عرصه‌ها مشهود و عیان است.

مستکبران جهان، بدخواهان و دشمنان تلاش می‌کردند از هر سو و با استفاده از هر ابزاری رشد و گسترش انقلاب اسلامی را به عقب انداخته و از آن جلوگیری کنند، اما امام بزرگوار (ره) با نگاهی جامع‌نگر و فراگیر، آینده و امنیت نظام اسلامی و کشور را تضمین کردند و در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

لذا بسیج در کشور و علی الخصوص در استان فارس محل پیمان و میعادگاه همه اقشار مردم علی الخصوص قشر غیور و ولایتمدار عشایر استان فارس، برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌های آن تا تشکیل تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی بشریت حضرت ولیعصر (عج) است و امروز که این نظام مقدس‌ هدف تهاجم و جنگ هیبریدی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و... استکبار جهانی قرار گرفته بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیج و بسیجی بوده و برای حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسیج، باید ابعاد و ویژگی‌های این پدیده مبارک به اطلاع عموم مردم معنا و معرفی شود.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدا و امام شهداء و همچنین گرامیداشت هفته‌ بسیج و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدضله العالی) اعلام می‌دارد نهاد مقدس مردمی بسیج با صلابت‌تر از گذشته و آماده‌تر از همیشه بوده و با شعار بسیج پاره تن مردم و با رویکرد نهضت خدمت خالصانه و مومنانه در عرصه‌های مختلف، درس پشیمان کننده و فراموش نشدنی به دشمنان می‌دهد و در این میان نیز عشایر بعنوان یک قشر شهیدپرور، ولایتمدار در زیر لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم تر از قبل بر بیعت خود استوار و از آرمان های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دفاع خواهد کرد.

عبدالحمید کریمی

مدیرکل امور عشایر فارس

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top