جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

حضور مدیرکل امور عشایر فارس در شهرستان های کازرون و کوه چنار

مدیرکل امور عشایر فارس با حضور در شهرستان های کازرون و کوه چنار با سرگروه های تعاونی عشایری و عشایر شهرستان دیدار نمود

در این جلسه تعدادی از سرگروه های جدید و قدیم تعاونی عشایری سرمشهد و معتمدین  طایفه در دیدار چهره به چهره با کریمی و با اشاره به حضور عشایر در مناطق عشایرنشین شهرستان کازرون به مسائل، مشکلات و موانع زندگی عشایر شهرستان منجمله مشکلات آبرسانی، خرابی راه ها و مشکلات راهگشایی ایلراه ها، صادرات دام، خشکسالی، افت قیمت دام های عشایر، گرانی نهاده های دامی و عدم افزایش قیمت دام خواستار اجرای تدابیری از اداره کل امور عشایر بودند.
کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز در همین راستا با اشاره به اینکه از اهداف اصلی فعالیت های اداره کل امور عشایر فارس بررسی، پیگیری و حل تک تک مشکلات یاد شده از سوی عشایر مناطق عشایرنشین استان است گفت برای نیل به این اهداف منجمله تدابیر اندیشیده شده، اعطا تسهیلات ارزان قیمت به عشایر، تسهیلات زنجیره گوشت قرمز بصورت یکساله، حل و فصل مشکلات ناشی از ضمانت نامه های بانکی در اعطا تسهیلات بانکی به عشایر با مدیران ارشد بانکی استان و... می باشد.
در ادامه حضور مدیرکل امور عشایر فارس و هیئتی از همکاران اداره کل در شهرستان کازرون، بازدید از جاده سرمشهد به خیرک - بوشهر و دیدار با عشایر منطقه،  حضور و ادای احترام بر مزار شهدای عشایر شهرستان، بازدید از عشایر منطقه دادین، بازدید از ساخت آب انبار سیمانی منطقه حسین آباد سرمشهد، بازدید از عشایر تیره قرمزی منطقه ملای بلوط و بررسی مشکلات آنها، حضور در مسجد شهدای کازرون و دیدار با امام جمعه کازرون صورت گرفت.
کریمی مدیرکل امور عشایر فارس در بازدید یک روز خود پس از شهرستان کازرون در شهرستان کوه چنار حضور یافت و در همین راستا ابتدا جلسه ای با سرگروه های جدید و قدیم شرکت  تعاونی عشایری چنارشاهیجان و باهدف بررسی و پیگیری مشکلات عشایرشهرستان و ایجاد انگیزه و مسولیت پذیری در جوانان عشایر جهت پیگیری امورات عشایر برگزار گردید.
در ادامه برنامه های یک روز دیدار چهره به چهره و سرکشی ایشان به شهرستان کوه چنار، از نمایندگی امور عشایر شهرستان، ساختمان تجاری اداری شرکت تعاونی، فروشگاه زنجیره ای عشایری، انبار توزیع نهاده های دامی جهت بررسی خدمات و ارایه راهکار  بازدید صورت گرفت.
مدیرکل امور عشایر فارس در جلسات یاد شده به سیاستهای اصلی و چهارگانه سازمان امور عشایر (تولید قراردادی گوشت قرمز، گیاهان دارویی، صنایع دستی، و بوم گردی و گردشگری،) در راستای اشتغالزایی و تنوع بخشی به فعالیت اقتصادی عشایر اشاره و خواستار بهره مندی آنان از این موقعیت‌ها با تسهیلات ارزان قیمت شد و در همین راستا از ایجاد میز گیاهان دارویی و صنایع دستی در شهرستان های تابعه در جهت تولید، فرآوری و فروش محصولات عشایری با مدیریت اداره طرح و برنامه اداره کل و با همکاری و هماهنگی همکاران شهرستان ها خبر داد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top