پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

پیام روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس بمناسبت روز معلم

بسم الله الرحمن الرحیم
 هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون (زمر آیه۹)

 ۱۲ اردیبهشت سالروز نکوداشت نام و یاد استاد شهید حضرت آیت‌الله علامه مرتضی مطهری است که به دست گروهک تکفیری فرقان به شهادت رسید و صدالبته چه زیبنده است این روز با تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلمان، جاودان گردید.
در جایگاه رفیع معلمان همین بس که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در توصیف این مقام والا می‌فرمایند: «معلمی شغل انبیاست، انبیاء هم معلم بشر هستند» و از منظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز «مقام معلم هر چه بالا برود، مقام تعلیم و تربیت در جامعه بالا رفته است».
معلمان و اساتید، انسان هایی با روح بزرگ، سازندگان امروز و فردای کشور و سرمایه های اصلی یک ملت در مسیر پیشرفت، بالندگی و راهیابی به جایگاه بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می شوند. نظام جمهوری اسلامی، جهاد و بلندنظری های علمی جوانان امروز را مرهون مجاهدت های خستگی‌ناپذیر و بی چشمداشت قشر شریف معلمان جامعه است. حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد عبور از عقب‌ماندگی شرم‌آور علمی در دوران های قبل از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و نیل به جایگاه ممتاز و مقتدر علمی جهان در عصر جمهوری اسلامی، محصول همت و تلاش‌های طاقت فرسا و پاک معلمان شریف این مملکت عالم پرور اسلامی است.
شغل معلمی به خودی خود مشغله های بسیار داشته و گاها بسیار سخت است، اما اگر معلم در شرایط و مکانی دشوار برای تحصیل دانش آموزان تلاش کند سختی مجاهدت او چند برابر می‌شود و معلمان عشایر مصداق آموزگاران سختکوش و فداکاری هستند که با از خودگذشتگی بی همتایی زمینه تعالی افکار دانش آموزان عشایری را مهیا میکنند. زندگی خاص عشایر در کنار شیرینی که دارد با سختی‌های زیادی همراه است که معلمان عشایر نیز با هدف والایی که دارند همراه با این مردم سخت کوش زندگی می‌کنند و به فرزندان آن‌ها خواندن و رسم زندگی می‌آموزند.
لذا بدینوسیله این روز مبارک را به تمامی اهالی علم و ادب دیار عالم پرور استان فارس تبریک گفته و خاصه از معلمان سختکوش و زحمتکش عشایری نیز قدردادنی بعمل می آوریم.
روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top