جمعه 7 اردیبهشت 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

ارائه خدمات جهادی بهداشتی، درمانی و آموزشی به عشایر بخش مرکزی شهرستان خرم بید

رزمایش جهادی امنیت غذایی پایدار کلینیک های تخصصی دامپزشکی و دامپروری در راستای ارائه خدمات جهادی بهداشتی، درمانی و آموزشی به عشایر بخش مرکزی شهرستان خرم بید برگزار شد

عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه این رزمایش در منطقه قشلاق صفاشهر، منطقه عشایری قیاقلو شهرستان خرمبید، با هدف خدمات پایدار در جهت حفظ امنیت و سلامت دام عشایر که درنهایت منجر به سلامت جامعه انسانی عشایری میشود گفت، این طرح در قالب تفاهم نامه مشترک فیمابین اداره کل امور عشایر فارس، اداره کل دامپزشکی استان و سپاه استان صورت گرفته است.

کریمی افزود در این طرح تعداد کثیری از دام های سبک عشایر توسط دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی استان و با ۳ واکسن رایگان واکسینه شدند.

کریمی در ادامه گفت همزمان با اجرای طرح واکسیناسیون دام عشایر، اکیپ شبکه بهداشت و درمان استان نیز به مناطق عشایری قشلاق شهرستان خرم بید اعزام و به عشایر این منطقه خدماتی از قبیل توزیع داروهای مورد نیاز، گرفتن  تست های فشارخون و دیابت، معاینات بهداشت خانواده، توصیه های بهداشتی و... ارائه می نمایند. 

مدیرکل امور عشایر فارس نیز با حضور در جمع عشایر این منطقه، ضمن بررسی مشکلات و موانع خدمات رسانی به آنان اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز زندگی عشایری همچون چراغ قوه های خورشیدی و... نمود و گفت در حال حاضر کوچ زمینی عشایر به سمت مناطق ییلاقی روزهای پایانی خود را سپری کرده و کوچ ماشینی از تاریخ بیست و دوم ماه جاری آغاز میگردد و باید در اسرع ساماندهی های لازم جهت ارائه خدمات مطلوب و عادلانه به عشایر بعد از اسکان در مقاصد خود صورت پذیرد.

در اجرای فرآیند واکسیناسیون رایگان دام عشایر،  هادی پور فرماندار خرمبید، زارع نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، ناظمی مدیرکل دامپزشکی استان فارس، حسن شاهی رییس سازمان بسیج جامعه کشاورزی فارس، سرهنگ رستمی قرقانی فرماندهی بسیج و حاج آقا شهوندی نمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایر و اداده کل دامپزشکی استان فارس و روسای ادارات اجرائی شهرستان حضور داشتند.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top