جمعه 10 فروردین 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

همت همه مدیران استانی و شهرستانی بر ارائه خدمات عادلانه به جامعه عشایری باشد

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس:

همت همه مدیران استانی و شهرستانی بر ارائه خدمات عادلانه به جامعه عشایری باشد

شورای عشایری شهرستان رستم با محوریت رفع  مشکلات و معضلات عشایر شهرستان رستم برگزار شد

جلسه شورای عشایری شهرستان رستم با حضور مجید انصاری نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، عبدالحمید کریمی مدیر کل امور عشایر فارس، کرمی فرماندار شهرستان رستم، معتمدین و شوراهای عشایری برگزار شد.

عبدالحمید کریمی مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به گستردگی مناطق عشایرنشین و پراکندگی عشایر در استان فارس و موقعیت جغرافیایی مناطق عشایری شهرستان رستم، گفت مشکلات عدیده ای همچون نبود ایلراه ها، اتراقگاه ها، آبرسانی سیار و پایدار، اقتصاد نک بعدی و... گریبانگیر عشایر استان می باشد که حل و فصل همه این مشکلات از اهداف اداره کل امور عشایر فارس و سازمان امور عشایر کشور می باشد.

کریمی در ادامه افزود باید همت جمعی مدیران استانی و شهرستانی بر این باشد که در جهت رفع تمامی موانع در زندگی جامعه عشایری تمام تلاش خود را بکار گرفته و در رفع موانع و مشکلات این قشر مولد و زحمتکش همچون جوامع شهری و روستایی خدمات دهی عادلانه ای داشته باشند.

مدیرکل امور عشایر فارس در این جلسه، از پیگیری مستمر چاه دورگ دهنو خبر داد و گفت امیدواریم با تلاش همکاران اداره کل تا هفته دولت چاه مذکور تجهیز و به مرحله بهره برداری برسد.

انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار پیگیری تشکیل شرکت تعاونی عشایری، پیگیری مستمر و بدون وقفه در رابطه با چاه دورگ دهنو و چاه دلی رنگک، بازگشایی و راه گشایی ایل راه های عشایری شد و اداره آبفای شهرستان را مکلف به تسریع  تجهیز و تکمیل شبکه آبرسانی چاه دورگ دهنو جهت بهره برداری عشایر نمود.

 انصاری در ادامه افزود طی نشست مشترک با استانداران استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ایجاد ایلراه عشایری از سمت آبشار تنگ تامرادی به سمت پشت کوه رستم و در جهت سهل الوصول شدن عبور و مرور عشایر دو استان هستند.

کرمی فرماندار شهرستان رستم با اشاره به اینکه شهرستان رستم یک شهرستان تازه تاسیس می باشد، گفت در حال حاضر این شهرستان از ظرفیت ارزش افزوده بهره مند نمی باشد لذا پیگیری ارزش افزوده برای امور عشایر شهرستان بسیاری از موانع موجود را برطرف خواهد کرد و با توجه به اینکه عشایر رستم ۸ ماه از سال را در این شهرستان سکونت داشته و تنها ۴ ماه از سال در مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند، پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی عشایری را داد.

معتمدین عشایری در منطقه دورگ دهنو با اشاره به اینکه این چاه موجود در این منطقه در سال 1396 حفر گردیده و ۹ روستا تحت پوشش این چاه می باشند و اما تاکنون عشایر این منطقه فاقد آب شرب هستند، خواستار تجهیز چاه دورگ دهنو بودند.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top