شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزآباد برگزار شد


جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزآباد با حضور دکتر فروردین نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس و هیئت همراه، سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر، معاون فرماندار شهرستان، امام جمعه فیروزآباد، روسای دستگاه های اجرایی فیروزآباد و جمعی از معتمدین و شوراهای عشایری مناطق عشایرنشین این شهرستان و با محوریت بررسی طرح های نیمه تمام ملی درمناطق عشایری بویژه طرح های اسکان، نبود راه دسترسی و... برگزار شد.

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: با مقایسه عملکرد دوره فعلی مجلس با ادوار گذشته تفاوت چشمگیری در حمایت از عشایر کشور در وضع قوانین داشته است که خلا های گذشته را جبران نموده است، بعنوان مثال ردیف بودجه ای آبرسانی، راه های عشایری، خدمات بیمه ای و... در قانون اضافه شده است که در گذشته صرفا بر اساس تکلیف دستگاه های اجرایی نسبت به عشایر عملکردی صورت میگرفته است.
وی با اشاره به رونمایی تانکر آبرسانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان فارس افزود با توجه به اینکه جامعه عشایری شهرستان فیروزآباد نیمی از جامعه عشایری استان را تشکیل میدهد، طبق پیگیری های صورت گرفته تا به امروز سه دستگاه تانکر آبرسانی سیار به این شهرستان طی سه سال گذشته تخصیص یافته است.
سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر نیز به همدلی بیش از پیش ادارات متولی عشایر در استان پرداخت و گفت از زمان تغییر مدیریت امور عشایر فارس و حضور دکتر کریمی در این اداره کل، این همدلی و همراهی در طول دوران گذشته بی سابقه بوده و این امر زمینه خدمات بهتر و موثرتر را برای جامعه مولد و عزیز عشایر فراهم می نماید.
عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر فارس در جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزآباد با اشاره به کسب رتبه دوم طرح نوروزگاه های عشایری کشور و نقش ویژه سیاه چادرهای عشایری این شهرستان بعنوان یکی از قطب های سیاحتی مسافران نوروزی گفت با توجه به جایگاه ویژه فیروزآباد مسائل مختلف بهبود وضعیت و معیشت زندگی عشایر در دستور کار قرار گرفته است.
کریمی در ادامه افزود در بحث سوخت تانکرهای آبرسانی سیار، که یکی از مشکلات اساسی در خدمات دهی در فصول گرم سال میباشد مکاتبات و جلسات متعددی با استاندار فارس و مدیرعامل پخش فراورده های نفتی استان صورت گرفته است که امیدواریم طی روزهای آتی این مشکل حل و فصل گردد، همچنین در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس یک دستگاه تانکر آبرسانی خریداری شده توسط اداره کل امور عشایر فارس در اختیار اداره عشایر فیروزآباد قرار گرفته است و در انتهای  جلسه رونمایی خواهد شد.
مدیرکل امور عشایر فارس ضمن اشاره به طرح میزهای چهارگانه زنجیره گوشت قرمز، گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری در جهت اشتغال پایدار عشایری گفت تسهیلات ماده 16 بطور ویژه به مبلغ ۸۳ میلیارد توسط اداره کل و ۲۷۰ میلیارد توسط دیگر دستگاههای متولی تسهیلات تبصره ۱۶سهم عشایر می باشد که انتظار می رود موانع موجود برداشته تا شاهد جذب ۱۰۰ درصدی توسط عشایر استان فارس باشیم.
وی همچنین پیگیری مصوبات طرح تجهیزچاه، لایروبی قنوات، تعمیر و بهسازی راه های دسترسی عشایری توسط قرارگاه خاتم‌النبیا، موضوع تقاضای  سرپناه و جان پناه عشایری را یادآور شد و اضافه کرد همت مدیران دستگاه های اجرایی بر خدمات دهی عادلانه به جامعه عشایر باشد و اداره کل امور عشایر نیز بعنوان ناظر بر این مورد اهتمام ویژه دارد.
در ادامه جمعی از معتمدین و شوراهای عشایری درخواست های خود منجمله عدم آنت دهی تلفن های همراه، توزیع پنل های خورشیدی، رفع نواقص اسکان های نیمه تمام، تسهیل دریافت وام های اشتغالزایی و... را مطرح نمودند که مسئولین ذیربط در این راستا به برخی از سوالات و مشکلات ارائه شده پاسخ و برخی خدمات در حال اجرا و یا پیش بینی شده در منطقه نیز به اطلاع عشایر شهرستان فیروزآباد رسانده شد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top