شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

اتمام پروژه راه مواصلاتی پاسارگاد به اقلید بعد از 6 سال تا پایان سالجاری

بازدید دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس و هیئت همراه با حضور رشیدی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، قنبری فرماندار پاسارگاد بهمراه معاون سیاسی و اعضای شورای تامین شهرستان، مرادی مدیر کل منابع طبیعی استان فارس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان از عملیات عمرانی و عشایر منطقه سوباتان بازدید بعمل آوردند.

این بازدید با محوریت سرکشی از عملیات عمرانی احداث محور ارتباطی شهرستان پاسارگاد - اقلید، بررسی میدانی از قنات آبشخور دام چاه گز، روند عملیات لایروبی قنات از محل اعتبارات امور عشایر  و مشکلات حال حاضر آن، احصاء شرایط  مجموعه چاه های عمری به منطقه تنگ قدرت صورت گرفت.

دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اهمیت مناطق عشایری پاسارگاد علی الخصوص مراتع موجود در این شهرستان و میزان جمعیتی عشایر مناطق عشایر نشین پاسارگاد از برنامه ریزی جهت انجام اقدامات موثر نظیر تبدیل نمایندگی امور عشایر به اداره ، راه اندازی دکل ارتباط تلفن همراه و حفر چاه آب ، اختصاص تانکر آب سیار خبر داد.
در ادامه سفر یک روز مدیران استانی و شهرستانی به شهرستان پاسارگاد،  اکیپ حاضر در راستای چگونگی میزان پیشرفت و بررسی و رویت مشکلات پروژه احداث محور ارتباطی شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید در منطقه سوباتان (گردنه خرسی) حضور یافتند.
کریمی در این باره افزود محور ارتباطی اتصال شهرستان پاسارگاد به شهرستان اقلید از طریق گردنه خرسی که عملیات اجرایی آن از اوایل سال ۹۷ شروع شده بود در حال حاضر به صورت کاملا فعال در دست اجراست و پیش بینی می‌شود که عملیات خاکبرداری مسیر ، ساخت ابنیه و زیرسازی تا پایان سال جاری انجام شود و لازم به ذکر است این عملیات توسط اداره راه و شهرسازی صورت می پذیرد.
در پایان نیز به منظور رسیدگی و بررسی مسائل و مشکلات عشایر، جلسه شورای عشایری با حضور معتمدین و شوراهای عشایر و جمعی از عشایر مناطق عشایر نشین برگزار گردید.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top