شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس: رسانه‌ نقش تأثیرگذاری در تبیین نیازهای جامعه عشایری دارد

شیراز-ایرنا-مدیرکل امور عشایر فارس با اعتقاد به اینکه رسانه‌ نقش تأثیرگذاری در تبیین نیازهای جامعه عشایری دارد،گفت:تبیین رسانه‌ می‌تواند نیازهای جامعه عشایری و مشکلات و روش‌های خدمات‌رسانی به این قشر را روشن و مشخص کند.

 

عبدالحمید کریمی روز شنبه در بازدید و میزگرد خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: اصحاب رسانه نوک پیکان اطلاع‌رسانی به جامعه هستند، آنها فعالیت‌ها و اقداماتی که دولت و خادمین ملت به مردم عرضه می‌کنند را به نحو مطلوبی در جامعه منعکس می‌کنند و در اختیار بهره‌برداران خاص خود قرار می‌دهند.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: رسانه‌ها با ارتباطات خوبی که در بین بهره‌برداران ایجاد می‌کنند نقش مهمی در انعکاس مشکلات و توانمندی‌های جامعه به ویژه جامعه عشایر دارند.

کریمی با بیان اینکه جامعه عشایر از مولدینی هستند که در زمینه دریافت خدمات دولتی بسیار مظلوم واقع شده‌اند، گفت: عشایر در زمینه تولید نقش بسیار ارزشمندی را در کشور ایفا می‌کنند و می‌توان گفت تولید بی‌منت را به جامعه ارائه می‌دهند، لذا باید بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرند.

وی به تأثیرگذاری فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها به دلیل قابل دسترس بودن برای عموم مردم سهم بسزایی در ایجاد ارتباط بین مردم با دولت و دولت با مردم دارند.

مدیرکل امور عشایر فارس با اعتقاد به اینکه رسانه‌ نقش تأثیرگذاری در تبیین نیازهای جامعه عشایری دارد، اظهار کرد:تبیین رسانه‌ می‌تواند نیازهای جامعه عشایری و مشکلات و روش‌های خدمات‌رسانی به این قشر را روشن و مشخص کند.

کریمی با بیان اینکه رسانه نباید یک تنه به قضاوت بنشینند و در بین مردم توقعات غیرمنطقی ایجاد کند، افزود: نیاز است رسانه‌ها خدماتی که به عشایر در دورترین نقاط استان ارائه می‌شود و همچنین مشکلات خدمات‌رسانی به این قشر را اطلاع‌رسانی‌ کنند، امیدواریم شاهد همکاری و تعامل بیش از پیش رسانه‌ها با اداره‌کل امور عشایر فارس باشیم‌.

وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری هم باید در کنار جامعه روستایی و شهری دیده شود، گفت: ساختار جامعه عشایری و زندگی این قشر باید از سوی رسانه‌ها برجسته شود، در واقع معرفی و تثبیت جامعه عشایر و مطالبات این جامعه باید مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار بگیرد تا ظرفیت‌های اجتماعی و نقش تولیدی این جامعه و حتی مشکلات آنها در جامعه به‌خوبی دیده شود.

مدیرکل امور عشایر فارس ضمن تشکر از فعالیت‌های رسانه و خبرنگاران در حوزه عشایر گفت: رسانه‌ها سربازان گمنامی هستند که شاید دیده نمی‌شوند اما تأثیرگذاری بسیاری در جامعه دارند، خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز مجموعه‌ای فعال، با پشتوانه قوی و قدمت بسیار طولانی است که رسالت بزرگی در این زمینه به عهده دارد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top