شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

کریمی: فرمانداری ها در استفاده از ارزش افزوده در اختیارشان، عشایر را مدنظر قرار دهند

دکتر اسفندیاری فرماندار خنج:
هدف ما ارائه خدمات به عموم مردم علی الخصوص با نگاه ویژه به عشایر شهرستان خنج می باشد

دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس:
فرمانداری ها در استفاده از ارزش افزوده در اختیارشان، عشایر را مدنظر قرار دهند

در دیدار اسفندیاری فرماندار شهرستان خنج، بهرامی رئیس منابع طبیعی خنج و عراضپور رئیس امور عشایر این شهرستان با کریمی مدیرکل و معاونین اداره کل امور عشایر فارس، مسائل و مشکلات مناطق عشایری شهرستان که بعنوان مناطق قشلاقی عشایر استان شناخته میشود مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه که با محوریت  بررسی مسائل و مشکلات مناطق عشایری شهرستان پیش از آغاز کوچ پاییزه عشایر و اسکان در مراتع قشلاقی بود عراضپور مدیر امور عشایر خنج طی گزارشی منجمله اضافه شدن یک دستگاه تانکر آبرسانی از محل خرید هفت دستگاه تانکر آبرسانی مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان باتوجه به اساسی ترین مشکل شهرستان در بحث آبرسانی و صعب العبور بودن دسترسی ایلراه های عشایری، ۴ مرتبه راهگشایی کامل شاه راه ها و ایل راه های عشایری، دریافت کامل علوفه یارانه دار در شهرستان توسط عشایر و ارائه خدمات عادلانه باتوجه به ضریب جمعیتی عشایر خنج و... ارائه نمود.

اسفندیاری فرماندار شهرستان خنج نیز با اشاره حضور بزرگ مردان و زنان عشایر در استان فارس که در طول تاریخ کشورمان از گذشته تا به امروز جانفشانی و خدمت نموده اند گفت امروز هدف ما در نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمات به عموم مردم علی الخصوص با نگاه ویژه به عشایر در کشور و بالطبع شهرستان خنج می باشد.

اسفندیاری در ادامه افزود باتوجه به گستردگی شهرستان و پراکندگی عشایر در خنج خدمات رسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است که مجموعه فرمانداری خنج تلاش کرده است تا بصورت ویژه و با دید مثبت نسبت به جامعه عشایری مشکلات آنها چه در مسائل آموزشی، بهداشتی، تعارض منافع با جامعه روستایی در دسترسی به مراتع را در اسرع وقت حل و فصل نموده و پیش از عزیمت و کوچ پائیزه آنها نیازهای اولیه شان تامین گردد.

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از میزان خدمات در دسترس عشایر شهرستان خنج گفت یکی از مواردی که با اجرای آن بسیاری از مشکلات عشایر رفع می گردد، استفاده از ۵۰درصد ارزش افزوده در اختیار فرمانداری ها می باشد که امیدواریم در همین راستا عشایر شهرستان خنج را بصورت ویژه مدنظر قرار دهند.

جهت اطلاع از تازه ترین اخبار عشایر استان فارس در كانال رسمی اطلاع رسانی اداره کل امور عشایر فارس به نشانی https://eitaa.com/ashayerfars عضو شوید.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top