شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

بازدید کریمی مدیرکل امور عشایر فارس از مناطق قشلاقی شهرستان ممسنی

باتوجه به ورود عشایر استان به مناطق عشایری و قشلاقی شهرستان نورآباد ممسنی، کریمی مدیرکل امور عشایر فارس و هیئت همراه از این مناطق بازدید نمودند.

این بازدید در راستای بررسی مسائل و مشکلات جامعه عشایری شهرستان، علی الخصوص تامین آب شرب انسانی و دامی، مرمت و بازگشایی ایلراه های عشایری بود که طی این سفر یک روزه، از مناطق عشایری بخش ماهور حوزه شکستان، فاریاب، دشت درا، دلی کلاغی، دشت چپو، گل سرخ، دره خراجی، عشایر حوزه میلاتون، حوزه گرداب پیازی، سفربیگ و عشایر متفرقه در بخش ماهور بازدید بعمل آمد.

در دیدار مدیرکل امور عشایر فارس با عشایر نیز مسائل و مشکلات از زبان عشایر احصاء و مقرر گردید در جلسات اداره کل با ادارت امور عشایر و دستگاه های اجرایی شهرستان های ممسنی و شهرستان های همجوار کوه چنار، کازرون و رستم جهت همکاری و مساعدت در تامین آب شرب انسانی و دامی عشایر و ایلراه های عشایری مشترک همکاری های لازم صورت پذیرد.

در ادامه کریمی مدیرکل امور عشایر فارس ضمن یادآوری بخشنامه ها و تبصره های قانونی در خصوص کوچ عشایر اذعان داشت فصل کوچ زمینی و ورود عشایر به مناطق قشلاقی از طرف اداره کل منابع طبیعی فارس ۱۵ آبانماه اعلام شده،  فلذا باتوجه وضعیت آب و هوا مناطق قشلاقی عشایری این شهرستان و کوچ زودهنگام عشایر به این مناطق، اداره کل امور عشایر فارس به منظور جلوگیری از بروز ضرر و زیان بیشتر به عشایر اقدام  به ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی از عشایر کوچنده از طریق اکیپ های فعال ستادی و شهرستانی منجمله آبرسانی و... می نماید.

کریمی در ادامه گفت همچنین بر اجرای تسهیلات مدت دار و ارزان قیمت، توزیع عادلانه سامانه های خورشیدی، تسهیلات گوشت قرمز، سامانه سیما اطلاعات جامع عشایر اطلاع رسانی انجام خواهد شد و همچنین عشایر موظف هستند آمار و اطلاعات مورد نیاز را از طریق فرم هایی که در اختیار مدیران عامل تشکل های عشایری قرار میگیرد در جهت تکمیل بانک اطلاعاتی عشایری استان بروزرسانی نمایند.
 
جهت اطلاع از تازه ترین اخبار عشایر استان فارس در كانال رسمی اطلاع رسانی اداره کل امور عشایر فارس به نشانی https://eitaa.com/ashayerfars عضو شوید./

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top