شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

جلسه شورای عشایری دشت خاک زرین دشت برگزار شد

جلسه شورای عشایری شهرستان دبیران زرین دشت در منطقه عشایرنشین دشت خاک برگزار شد.

این جلسه با حضور عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان زرین دشت، معتمدین و شوراهای عشایر و با محوریت رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه تعدادی از عشایر به نمایندگی از حاضرین مشکلات خود منجمله پیگیری اسکان دائم، مرمت و تعمیر مسیر دسترسی به محل زندگی عشایر منطقه، توزیع پنل های خورشیدی، توزیع آرد و... را مطرح نمودند.

 دکتر عسکری در حضور عشایر گفت عشایر استان فارس، مستحق خدمات بیشتری از سوی دولت هستند و وظیفه تک تک مسئولان است که در این مسیر نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

وی در ادامه افزود باتوجه به درخواست اسکان عشایر این منطقه که ۵۰ خانوار هستند، باید حق و حقوق عشایر درنظر گرفته شده و در اسرع وقت مجوزات اسکان دائم، اخذ و زمین آن برای حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ خانوار جانمایی شود.

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با ذکر اینکه در نظام جمهوری اسلامی، عشایر حافظان مرز و بوم بوده و هستند و بعنوان یک قشر 
مولد خدمات بسیاری به دیگر جوامع شهری و روستایی داشته اند، گفت 
طی پیگیری های نماینده شهرستان و اداره کل طی یکسال گذشته، ریاست سازمان امور عشایر کشور ۲ مرتبه در این شهرستان حاضر شده است که این نشان از اهمیت ارائه خدمات عادلانه به عشایر استان علی الخصوص جنوب استان فارس است.

وی در ادامه با تذکر اینکه در جهت رفع مسائل و مشکلات زندگی عشایر دشت خاک فعالیت های گسترده ای صورت گرفته افزود برای حل و فصل اسکان دائم مورد نظر باید ابتدا
استعلام های ۱۶ گانه در خود شهرستان صورت بگیرد.

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه خط انتقال آب از نزدیکی محل زندگی عشایر دشت خاک میگذرد، اداره کل در تامین آب شرب مشکلی ندارد، افزود در راستای اشتغال پایدار عشایر باید مشکل تامین آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی نیز مدنظر قرار گیرد و همچنین در بحث راه دسترسی به محل زندگی عشایر باید مخلوط ریزی صورت گیرد تا بصورت دائم مشکل حل شود.

کریمی در رابطه با نحوه توزیع پکیج های خورشیدی نیز توضیحاتی ارائه نمود و یادآور شد با طبق تفاهم نامه جدید سازمان امور عشایر کشور با شرکت توانیر ۲۵۰۰ پنل  خورشیدی به استان عارس تخصیص داده شده است که امیدواریم این سهمیه افزایش یابد.

این مقام مسئول یکی از دغدغه های خدمات رسانی به عشایر را خودکفایی آنها در تامین آب مصرفی خود مطرح کرد و افزود در این مبحث مهم نیز طی روزهای گذشته در جلسه ای با مجمع خیرین ناجیان آب استان که عضو مجمع جانبازان و ایثارگران فارس نیز هستند، مقرر شد طبق تفاهم نامه اداره کل امور عشایر فارس با بسیج سازندگی استان، 
تانکرهای آبرسان ۱۵۰۰ لیتری چرخدار در اختیار عشایر قرار گیرد.

وی با تشریح سیاست های سازمان امور عشایر کشور در اشتغال پایدار عشایر از امضای تفاهم نامه مشترک آموزشی با اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس خبر داد و افزود فرزندان دختر و پسر عشایر منبعد با معرفی خودبه اداره کل بصورت رایگان از کلاس ها و دوره های آموزشی آن و ایجاد اشتغال پایدار بهره ببرند.

 جهت اطلاع از تازه ترین اخبار عشایر استان فارس در كانال رسمی اطلاع رسانی اداره کل امور عشایر فارس به نشانی https://eitaa.com/ashayerfars عضو شوید

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top