شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

دکتر میزبان: سازمان امور عشایر کشور یک سازمان ناظر بر خدمات رسانی دستگاه های اجرائی است

ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اخبار هفته گذشته اداره کل امور عشایر فارس به اطلاع عمومی می رسد:

میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران:

سازمان امور عشایر کشور یک سازمان ناظر بر خدمات رسانی دستگاه های اجرائی است

میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایر ایران در دیدار با فرماندار مرودشت گفت: باتوجه به اطلاعات بدست آمده از شهرستان مرودشت فرماندار شهرستان و ادارات این شهرستان نگاه ویژه ای به عشایر دارند که این موضوع نشان از جایگاه بالای جامعه عشایری در این شهرستان است.

وی در ادامه افزود سازمان امور عشایر ایران و ادارات کل این سازمان در استان ها بعنوان ناظر بر خدمات رسانی دستگاه های اجرایی هستند که در بسیاری موارد نیز این سازمان امکان تخصیص اعتبارات در خدمات رسانی ها را ندارد.

وی در ادامه افزود باتوجه به وضعیت خشکسالی کشور یکی از وظایف اصلی سازمان تامین آب شرب پایدار بوده که در کنار آبرسانی پایدار، آبرسانی سیار نیز در دستور کار قرار داشته است که اگر این آبرسانی ها نبود عشایر بالاجبار یکجانشین شده بودند و همچنین جهت رفاه حال عشایر کشور نهاده های دامی مدت دار تحویل عشایر گردیده است که این قشر مولد پس از دریافت نهاده های دامی مورد نیاز متناسب با دوره پروار و زادآوری دام خود طی مدت 6ماه این نهاده ها را تسویه میکنند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه درحال حاضر 95 درصد فرزندان عشایر کشور تحصیلات ابتدایی دارند و درحال تحصیل هستند گفت باید مدارس شبانه روزی احیا شده و نحوه آموزش آنلاین و آفلاین ادامه یابد و این راه نجات فرزندان عشایری از ترک تحصیل در مقاطع بالاتر است.

 

خوشبخت فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در این جلسه گفت محرومیت زدایی و رفع مشکلات حوزه عشایری و روستایی اولویت دولت در شهرستان مرودشت است.
خوشبخت در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای حضور در شهرستان مرودشت یکی از اولویت های اصلی محرومیت زدایی و توجه جدی به حوزه عشایری و روستایی بوده است گفت: با طرح های پیشنهادی و اجرا و بهره برداری از آنها تلاش کردیم تا حد ممکن از مشکلات این عزیزان بکاهیم.
وی افزود: در ابتدای حضور در شهرستان مرودشت، پروژه تجهیز چاه و آبرسانی به منطقه عشایری کنج کائیدی را با انعقاد تفاهمنامه ای میان فرمانداری مرودشت، بسیج و امور عشایر در دستور کار قرار داده و با اعتباری که از محل اعتبارات ارزش افزوده به آن اختصاص دادیم این طرح در عرض سه ماه اجرا و به بهره برداری رسید. رئیس کمیته برنامه ریزی و اعتبارات شهرستان مرودشت ادامه داد: در خصوص منطقه تنگ خشک و عشایر ساکن در آن نیز اعتبارات خوبی اختصاص داده شد و پروژه ای که چندین سال مغفول مانده بود اجرا و به بهره برداری رسید.
رئیس کارگروه عشایری شهرستان مرودشت، بهسازی منازل عشایری را از جمله دیگر مسائل موجود برشمرده و با بیان اینکه جهت رفع این مسئله نیاز به اختصاص اعتباراتی از محل استانی و کشوری داریم گفت: علاوه بر آن با توجه به کمبود برق در شهرستان تقاضا داریم با اختصاص حداقل 150 پنل خورشیدی به عشایر مرودشت موافقت گردد.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: در جهاد آبرسانی که منجر به افزایش سهم آب شرب مرودشت از سد درودزن و افتتاح پروژه های بسیار خوبی شامل ایستگاه پمپاژ سردار سلیمانی و پروژه آبرسانی به شرق مرودشت گردید تانکرهایی را از استان برای آبرسانی به عشایر منطقه دریافت کردیم که با توجه به گستردگی شهرستان و پراکندگی عشایر باید چند دستگاه تانکر دیگر نیز به شهرستان مرودشت اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: دریافت کد آبادی از دیگر دغدغه های عشایر شریف است که با توجه به بروز مشکلاتی مانند عدم امکان گازرسانی با رایزنی های انجام شده مقرر شد تا زمانی که کدآبادی به این مناطق اختصاص داده شود خدماتی مانند گازرسانی به عشایر انجام شود و در کنار این موضوع درخواست داریم روند دریافت کد آبادی نیز توسط سازمان امور عشایر کشور در تهران پیگیری گردد.
گفتنی است در ادامه این جلسه در خصوص دیگر مسائل و مشکلات حوزه عشایری شهرستان مرودشت بحث و تبادل نظر صورت گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ و به ادارات و سازمان های متولی ابلاغ گردید و در انتها به پاس تلاش های فرماندار شهرستان مرودشت با اهدای لوح تقدیر از سوی دکتر میزبان از مهندس خوشبخت تجلیل بعمل آمد.

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top