شنبه 6 مرداد 1403
اداره کل امور عشایر استان فارس

فرمانداری ها در استفاده از ارزش افزوده در اختیارشان، عشایر را مدنظر قرار دهند

مهندس بخرد فرماندار کازرون:
هدف ما ارائه خدمات به عموم مردم علی الخصوص با نگاه ویژه به عشایر شهرستان کازرون می باشد 

دکتر کریمی مدیرکل امور عشایر فارس:
فرمانداری ها در استفاده از ارزش افزوده در اختیارشان، عشایر را مدنظر قرار دهند

در دیدار بخرد فرماندار شهرستان کازرون و هیئت همراه با کریمی مدیرکل و معاونین اداره کل امور عشایر استان، مسائل و مشکلات مناطق عشایری شهرستان مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت. 

در ابتدای این جلسه شیبانی مدیر امور عشایر کازرون طی گزارشی اضافه شدن یک دستگاه تانکر آبرسانی به شهرستان باتوجه به اساسی ترین مشکل عشایر در بحث آبرسانی و صعب العبور بودن دسترسی ایلراه، احداث مجتمع دامی عشایر پیرالو، زیرسازی و اجرای ابنیه جاده عشایری سرمشهد به خیرک، آبرسانی پایدار  شهرستان توسط عشایر و ارائه خدمات عادلانه باتوجه به ضریب جمعیتی عشایر کازرون و... را مطرح نمود. 

بخرد فرماندار شهرستان کازرون نیز با اشاره به حضور بزرگ مردان و زنان عشایر در استان فارس که در طول تاریخ کشورمان از گذشته تا به امروز جانفشانی و خدمت نموده اند گفت امروز هدف ما در نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمات به عموم مردم علی الخصوص با نگاه ویژه به عشایر در کشور و بالطبع شهرستان کازرون می باشد. 

بخرد در ادامه افزود با توجه به گستردگی شهرستان و پراکندگی عشایر در کازرون خدمات رسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است که مجموعه فرمانداری کازرون  تلاش کرده است تا بصورت ویژه و با دید مثبت نسبت به جامعه عشایری مشکلات آنها چه در مسائل آموزشی، بهداشتی، تعارض منافع با جامعه روستایی در دسترسی به مراتع را در اسرع وقت حل و فصل نموده و پیش از عزیمت و کوچ پائیزه آنها نیازهای اولیه شان تامین گردد. 

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از میزان خدمات در دسترس عشایر شهرستان کازرون گفت آبرسانی پایدار برای عشایر شهرستان و ارایه خدمات عادلانه از دستاوردهای اداره کل میباشد و یکی از مواردی که با اجرای آن بسیاری از مشکلات عشایر رفع می گردد، استفاده از ۵۰ درصد ارزش افزوده در اختیار فرمانداری ها می باشد که امیدواریم در همین راستا عشایر شهرستان کازرون را بصورت ویژه مدنظر قرار دهند. 

وی در ادامه این دیدار به فعالیت ها و پروژه های خوبی که در حوزه عشایر شهرستان کازرون توسط اداره امور عشایر انجام شده اشاره نمود و اقدامات پیش بینی شده توسط اداره کل امور عشایر در جهت حل مشکلات عشایر در حوزه های مختلف خدمات رسانی را قابل توجه دانست و خواستار مساعدت و همکاری بیش از پیش دستگاههای اجرایی شهرستان با نگاه ویژه فرماندار محترم در راستای ارائه خدمات درخور و مناسب به عشایر مولد و پرتلاش شهرستان شدند. 

كانال رسمی اطلاع رسانی اداره کل امور عشایر فارس: https://eitaa.com/ashayerfars عضو شوید

طراحی و اجرا توسط مهندسین آژمان
Top